söndag 21 september 2014

Sköna söndag.

Ja, så var det helg igen.

När man är ledig hela tiden blir dagarna lika varandra och ibland undrar jag för mig själv vilken veckodag det är. På helgerna myser jag till det med en extra god frukost och försöker att inte tvätta och städa just på lördagar och söndagar.
Den här helgen blir därför lite annorlunda eftersom jag vill göra en del extra tex ska jag slipa och måla en hylla som jag har på balkongen. Gissa färgen? Inte vit den här gången. Du får se senare.
Anledningen till att jag pysslar lite extra just nu är att jag får besök i slutet av veckan av käre maken.

I torsdags var det marknadsdag igen och vi var ett litet gäng som gick ut och åt tillsammans. Vi var på ett ställe som jag inte varit på tidigare som heter Kosina. Det uttalas ungefär så och jag har inte en aning om hur det stavas på grekiska. Rekommenderas varmt och jag åt en delikat fisk. Den ligger i  Splatzia som jag skrivit om tidigare.

Där finns så mycket att fotografera och den här gången fick jag fota med mobilen då jag glömt kameran.

Från marknaden i Nea Chora


Mina vänner kollar utbudet och Anita fastnar för en vindjacka som blir skön till vintern.


Minareten i Chania.


Gammalt  fint hus i Platzia.


Så här ser det ut på många ställen. Stadsdelen håller på att rustas upp.








Ännu en bra restaurang.












Dagen avslutades på favvostället "Röda Cykeln".

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder Gunilla! Snart är vi också där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna. Ska bli roligt att
      träffa Er igen.

      Radera