lördag 22 november 2014

Kontomarie.

I Kontomarie bor ett svenskt par som här har fixat sitt eget lilla paradis.  På en höjd med strålande utsikt mot havet och Vita bergen ligger deras fina hus.
Vi hälsade på efter ha blivit tillfrågade om vi ville plocka grapefrukt, Så nu blir det grapefruktjuice till frukosten. Ska också försöka att koka lite marmelad av frukten.



















En av de fem kattungar som flyttat in i trädgården och som vägrar att försvinna.  Det är ett av problemen här, att det är katterna som hittar oss och inte tvärtom.


Herr och fru D själva.


Tack för frukten och för att vi fick komma och besöka ert paradis.











2 kommentarer:

  1. hei Gunilla, vilka fina bilder du tar o visar oss, blir riktigt suger på åka till Kreta. Det tar i hjärtat med alla dessa katter o hundar som inget hem har. Man borde verkligen massterilisera annars kommer man aldrig tillrätta med problemet tror jag. hälsn. fr en dimmig Stockholm. Jaana

    SvaraRadera
  2. Hej Mizumatte. Nu har jag den stora glädjen att meddela att den grekiska staten har beslutat att avsätta pengar till just sterelisering , kastrering, chipmärkning och vaccinering av vildkatter och hemlösa hundar. Det kommer att utföras av ordinarie veterinärer på orten. det kommer att gälla under en kort tid men vi är tacksamma för allt som kan hjälpa våra fyrbenta vänner. Nu ska vi försöka att få iväg så många som möjligt. Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta är början på något gott. Roligt att du tycker om mina bilder och att du ger dig till känna.

    SvaraRadera