fredag 19 december 2014

Julmarknad i Fres.


Här har vi varit på julmarknad hos ett danskt kontnärspar i Fres. Hon arbetar i glas och han gör smidesarbeten och de hade mycket vackert till försäljning,Hon gör fantastiska tavlor i lappteknik och de är dessutom konstnärer båda två med utställningar i Danmark bakom sig. De bor i ett underbart gammalt grekiskt hus som när de flyttade in för 28 år sedan hade jordgolv. I dag är det smakfullt renoverat,



I söndags hade svensk-grekiska föreningen sin julbazar. Besvikelsen var stor för mig eftersom jag fick ett skov så att jag inte kunde vara med. Feber och ont i hela kroppen. Ja, så är det att leva med frbromyalgi ibland kan det vara svårt att planera och ibland får man ändra sina planer vilket kan vara jobbigt för omgivningen.
Nu känner jag mig bättre igen och fortsätter med lite julstök. Det får bli köttbullar idag.

Ha en fortsatt fin vecka och försök att inte dras med i stressen.


3 kommentarer:

  1. Så fine katter hun lager!
    Lykke til med juleforberedelsene. Jeg har gjort d meste, men må vaske og pynte litt. Meeen; hvem skal egentlig kikke bak sofaen eller under sengen? Klem

    SvaraRadera
  2. Men vilka fina lapptekniktavlor! Hoppas du är bättre igen Gunilla! Du blir kvar över jul förstår jag och önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att du missade basaren!
    Intresant med det danska konstnärsparet.
    Jag vill gärna önska dej en God Jul från Lena i Wales.

    SvaraRadera