lördag 1 oktober 2016

Kalo mina

Första dagen i oktober och nu går det inte att förneka att hösten är här. När jag tittar ut genom mitt köksfönster ser jag hur naturen skiftar i olika grön-gula-röda nyanser. Visst är hösten vacker?
Nu är det tid för begrundande och jag sveper filten tätt om mig och gosar ner mig i favoritfåtöljen med en bra bok eller varför inte en spännande serie på Netflix. I fönstret fladdrar stearinljusen för att skapa extra myskänsla och att hålla ute mörkret.

Vi har haft riktigt hårda vindar och regn och vi bor utsatt när det blåser från havet. Det ven runt knuten ordentligt. Då är det härligt att minnas något helt annat.

Det finns fortfarande platser på Kreta som vi inte har upptäckt ännu.

Agia Galini var ett sådant ställe som vi hört mycket om.
Det ligger på sydsidan och klättrar ner mot havet. Vi kände direkt att det här var en alldeles speciell plats. En liten fin hamn där fiskebåtar trängdes med fritidsbåtar och turbåtar till öarna utanför.

Här blev vi kvar några dagar och vi bodde fint på Beach front hotell. Skönt att få AC och att få lite frist från värmen för det var riktigt varmt. Här blev det också mycket bad både i havet och poolen.


Utsikten från hotellrummet.









Alla hus klättrar ner mot havet.









Hamnen



De hade problem och höll på hela tiden vi var i hamnen.







Vår utsikt från en restaurang som serverade den godaste fisk jag ätit på Kreta.



Den här texten såg vi på ett bord på ett cafè. Någon som har reagerat.Fler borde ta efter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar