fredag 24 oktober 2014

Internet igen.

Ordningen är återställd och vårt internet fungerar igen. Nu är jag uppdaterad på vad som händer i världen igen.
I hemlandet har den nya regeringen lämnat den första kulturbudgeten och protester kommer direkt på en av bloggarna som jag följer, För medelhavsinstituten i Aten Rom och Istanbul kommer finansieringen gradvis att upphöra fram till 2017. Läs gärna mer om detta på bloggen " Aktuellt i Grekland" som skrivs av Ingabritt som bor här i grekland sedan många år. Hon skriver om sitt vardagsliv men också informativa inlägg om mycket som rör landet. Jag rekommenderar dig varmt att följa hennes blogg.
Nu är det höst här på riktigt och i går var en riktigt kulen grå och regnig dag. När jag kollar Yren den kommande veckan ser jag bara regn och åter regn.
Nu får det bli inomhusaktiviteter  och det kliar i fingrarna och jag längtar efter att vara lite kreativ igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar