fredag 3 oktober 2014

Senaste veckan.

Nu när Henrik är här blir det långt mellan inläggen. Vi har hyrt bil under de två veckor som han är här och gör små utflykter så gott som varje dag.

I lördags fyllde en väninna från Norge jämt och jag var medbjuden på ett minikalas för henne. God mat och trevligt sällskap med utsikt mot ett hav i uppror.

Utsikten från tavernan.
Elisa , jag och Olga

Vi har haft blåsigt och temperaturen sjönk ner till mellan 15 och 20 grader. Det har också varit molnigt och regnigt. Riktigt höstväder. Nu hoppas vi på att värmen kommer tillbaka för till helgen kommer sonen A med familj hit på semester och då önskar jag dem sol och badväder.


När jag kom ner i augusti flyttade Kasper in till mig på allvar och nu tillbringar han så gott som all tid hos mig. Äter sover häroch han är väldigt tillgiven och kräver mycket kärlek. Dessutom hade en liten kattunge flyttat in på balkongen när jag kom ner i augusti. Mager och med någon slags infektion i ögonen. Nu är hon en frisk och välnärd liten dam med mycket livsglädje. Jag behöver hjälp med vad hon ska heta. Lämna gärna en kommentar med ett namnförslag.


De har redan blivit kompisar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar