fredag 14 augusti 2015

Sommaren.

Nu är det verkligen dags för en liten uppdatering från mig.
Jag njuter fortfarande av att vara i Sverige och då främst av att ha familjen på nära håll. Svensk sommar med allt vad det innebär trots det kalla och dåliga väder som vi har haft är för mig bäst. Efter tre somrar på Kreta med värme upp emot och några gånger över 40 grader fick mig att inse att vår och höst är mina årstider på ön.

Livet är ju som bekant väldigt varierande att leva med sina toppar och dalar och man passerar många stadier. Mina långa perioder på Kreta har fått mig att inse vad som är mest viktigt i mitt liv. Min familj.
Efter en kris då Henrik och jag höll på att förlora varandra satsar vi nu helhjärtat på varandra igen.
Jag väljer nu att begränsa mina besök på Kreta till att bli väldigt korta och få. Kreta kommer alltid att ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta men just nu är familjen viktigare.

Hur vi ska göra med lägenheten på Kreta har vi inte bestämt ännu. Vi ska inte ha den kvar på sikt men vi vet inte när det blir dags att avsluta den. Vi hyr gärna ut den veckovis men även över vintern. Om du är intresserad så hör gärna av dig. Den är unik som lägenhet betraktad med sin radhuskänsla och med många ljusinsläpp som gör den ljus. Läget är också fint med sitt lugna läge och den fantastiska utsikten.

Vi har länge pratat om att förändra vårt boende och den här sommaren har vi mestadels ägnat oss åt att  fräscha upp huset inför en kommande försäljning. Samtidigt är det jättespännande att bestämma sig för något nytt. Vad vill man ha när man börjar komma upp i åren? Ja det är många frågor som man ställer sig själv.
Vi har kommit fram till vad vi vill ha men det tänker jag inte avslöja här och nu. Det kommer senare.

Vi har gjort i ordning altanen och jag stylade den för att ta kort ut i fall att vi säljer under vintern. Då brukar mäklarna publicera säljarens privata bilder på just trädgård och uteplatser.

Så här blev det.

































2 kommentarer:

  1. Kommer du til Kreta i September? Jeg er der fram til den 26. Gøy om dere også tok dere en tur
    Klem fra Elisa

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken snygg altan ni har!! (även om den kanske var extra-stylad nu :))

    SvaraRadera