måndag 30 november 2015

1:advent.



Sista november idag, den värsta och mest deprimerande  månaden med alla sina grånyanser är snart till ända och december kommer med ljuset. Inte det riktiga förstås men det är så fint nu överallt med alla slingor i trädgårdarna och i så gott som alla fönster lyser det av stjärnor eller ljusstakar. Det är en härlig tid fram till jul om man inte dras med i julstressen.
Jag kan inte låta bli att ta fram och göra fint i fönstren trots att vi flyttar mitt i advent. Nu är det bara att packa ner varje fönster för sig i  kassar och sedan placera ut det på det nya stället. På så sätt sparar jag tid mitt i flytten.


Nya dekorationer till adventljusen





Vi fick lite snö under kvällen och natten men den lär försvinna igen för vi har plusgrader idag.

Ha det så skönt och jag hoppas du tar det lugnt och äter mycket pepparkakor och dricker massor av glögg för det gör jag, mitt bland alla flyttkartonger.

4 kommentarer:

  1. Du får gjøre det beste ut av det. Du har det nå pent synes jeg! God flytting :-)
    Så stor og flott Kasper har blitt! Gi ham et kyss på snuten fra "tante" Elisa ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kasper har vuxit och blivit en riktigt stor katt men så har han också en väldig aptit. Vi var hos veterinären och han blev väldigt förtjust i Kasper och tyckte att han var en vacker katt. Om Lilla My tyckte han att hon var helt perfekt. Synd bara att hon är så rädd och skygg för främmande personer. Jag tror att någon varit elak mot henne när hon var liten. Annars är hon väldigt kelen och tillgiven mot oss i familjen. Ha det så bra.

      Radera
    2. Glemmer aldri da jeg sprang med Kasper i t-skjorten og magen bar og håpet det skulle være Lille Liisa sin gutt - noe det jo var😁
      Nydelig utsikt dere får! Dere får det nok veldig fint👍
      Jeg har ikke ditt svenske mobilnummer. Jeg har nå et mobilab jeg kan ringe fritt i hele Norden, så det hadde jo vært fint å snakkes når du er ferdig med flyttingen. Send meg isåfall en pm.

      Radera
    3. Jag skriver mitt mobilnummer på facebook.

      Radera