fredag 11 mars 2016

Uppdatering igen.






Livet pågår för fullt med vad det innebär.
För min del har senaste månaderna varit både härliga och jobbiga. Härliga med tanke på flytten hit till vårt nya boende.
Speciellt vid soliga dagar ser vi skillnaden med att bo vid havet med dess fantastiska ljus.

Det jobbiga har varit att efter flytten har jag inte mått så bra.
Jag har haft små anfall då hjärtat och pulsen har rusat och jag har mått illa och varit yr. Tog kontakt med vår vårdcentral Capio, och fick komma  direkt. Det blev EKG och blodtrycksmediciner och provtagningar.
Nu har jag också gjort ännu ett EKG och 24 timmars blodtrycksmätning. Det innebär att trycket tas automatiskt var 20:e minut och var 30:e minut under natten. Jag har också en remiss till arbets EKG. Har inte fått resultatet av alla prover jag tagit men det finns en liten misstanke att det kan vara kärlkramp men jag tar inte ut något i förtid utan försöker att leva som vanligt.
Har dock fått mig en tankeställare att försöka leva lite hälsosammare vad det gäller mat och motion. Nu kan jag inte skylla på någonting för att slippa gå promenader. Här finns det promenadstigar alldeles vid havet och inte speciellt backigt heller till skillnad från Floda.

Nu längtar vi efter våren och till helgen har vi blivit lovade riktigt varmt och fint väder.


Ha en skön helg var du än befinner dig!

4 kommentarer:

  1. Hei Gunilla! Håper det går bra med deg. Høres ut som hjertekrampe,ja. Det skal man ta alvorlig. Godt du får god oppfølging.
    Her har det som vanlig vært en våt blåsende vinter, og det er jo ikke så veldig gunstig for sånne som oss. Nå gleder jeg meg til våren, og har bestilt billetter til Kreta 27. Mai. Kommer du dit i år, eller har du sagt fra deg leiligheten for godt? Du blir savnet i så fall😊
    Klem fra Elisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommer att vara på Kreta under april. Synd att du inte är där då. Till hösten kanske? Vi får höras och synka. Ha det fint. Kram.

      Radera
  2. Hoppas på bättring för dej! Ta det lugnt!
    Har visst inte hängt med riktigt. Har du bott i Floda? Jag kommer från Tollered!!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena. Jo visst, jag har bott 27 år i Floda. Din man Allan har varit och hälsat på hos oss för min man Henrik och han var arbetskamrater på Volvo. Världen är allt bra liten. Ha en fin vår.

      Radera