söndag 19 februari 2017

Födelsedagsfest.

Ibland kan man inte smita iväg hur som helst på födelsedagen och tro att familjen accepterar att bli snuvade på festen. Vi har för vana att inte fira jämna födelsedagar hemma. Den här gången ville vi ändå festa till det lite. Jag brukar bli rejält dålig efter våra fester för jag brukar laga all mat själv och det är mycket som ska fixas innan.
Den här gången gjorde vi annorlunda. Vi beställde catering och köpte färdiga tårtor.
Jag läste lite goda råd om att spara på krafterna och istället fokusera på att vara pigg när gästerna kommer.
Rådet var att bara dammsuga och dammade. Givetvis ska  badrummet städas ordentligt och alla speglar putsas. Köksbänkar och kylskåp ska också få sig en omgång.
Sedan ska det vädras och färska blommor och mycket tända ljus ger ett mysigt och välkomnande intryck











Tyvärr saknades Andreas med familj som inte kunde komma pga sjukdom.



Vi beställde en Italiensk buffè från restaurangskolan här i Göteborg. Gott och väl tilltagit.








Jag kompletterade med italiensk skinka och en sallad bestående av ruccolasallad,valnötter, fikon, avokado, apelsinklyftor och parmesanost. Prova att göra den för den är supergod och  alltid lika uppskattad.

Det är alltid gott med lite ost.




Efter maten blev det schwarzwaldtårta.
Jag köpte färdiga och garnerade med massor av jordgubbar, blåbär och hallon. Gott och friskt.
Vi hade SÅ trevligt och jag var inte alls så trött efter som jag brukar vara.

1 kommentar:

  1. Va roligt att höra att du blev firad ordentligt och att du inte tog ut dig! Bra! :D
    Stor kram!
    //Anna

    SvaraRadera