tisdag 24 september 2013

Äntligen.

Bilen är tagen samma dag som Henrik åkte tillbaka till Sverige igen. Vi vaknade ofta i tid för en kopp kaffe och en vacker soluppgång  beskådad från vår övre balkong




Äntligen fungerar internet igen. Helt otroligt så avskärmad från omvärlden man blir utan varken TV eller internet och då framför allt om man befinner sig utomlands.
Månaden här har varit innehållsrik och jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Eftersom vi svenskar gärna talar om vädret får det bli det.
När vi kom ner hit var det Kretas varmaste månad och ca 28-35 grader. För varmt i min smak och svetten rann och vi orkade inget förutom att bada och göra utflykter till olika stränder.
Vi gjorde iordningen en del här i lägenheten också.

Vi hade en fin månad tillsammans käre maken och jag och det var inte utan en liten tår i ögonvrån jag vinkade farväl av honom.

Tillbaka till ordningen. Vädret!
Nu har vi höst här och då är det som en
svensk sommardag när det är som bäst. De senaste dagarna har det blåst nordanvind. Härliga friska vindar efter all värme.
Idag har det bara varit 26 grader och vi skämtar om att kanske behöver vi en tröja över axlarna.
Det är underbart och det är nu man ska vara här. Rätt temperatur och fortfarande både sol och badbart. 

1 kommentar:

  1. Gunilla! Det låter så härligt att det blivit lagom varmt på den sköna Ön. Hos oss var det - 2 grader i morse! Om en dryg vecka kommer vi också och njuter av den sköna miljön. Ha det bra!/Åsa

    SvaraRadera