måndag 2 september 2013

Bil och IKEA.

Utsikten som vi aldrig får nog av. Havet och himlen är aldrig lika från en dag till en annan. Tyvärr får man tänka bort el ledningen,

Från och med idag och fram till H åker tillbaka till Sverige igen har vi  hyrt bil.
Vi har suttit här på kvällarna och planerat vad vi vill se för det är fortfarande mycket kvar att utforska.

I går var det lite svalare och det blåste härliga friska vindar. Genast när det inte är så varmt började vi att göra saker som vi väntat med i värmen.
Det blev en dag då H lagade lampor och satte  upp en i fönstret och en annan i trappan! Bilder kommer senare.

Jag satt vid symaskinen hela dagen och fick gjort en del ändringar av några solkläningar och H vill gärna ha utanpå skjortor men vanliga brukar vara för långa så jag får korta av dem.
Började också att sy tunikor av sollakan. Hittade två i så härliga blå färger. 
Det kommer bilder när jag är klar.

Idag är vi fyra damer som ska åka till IKEA som öppnar sin första butik här i Chania i dag. Säkerligen efterlängtad av många.

Ha en fin vecka eller jag kanske ska jag önska en fin månad som man gör här. Alltså KALO MINA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar