söndag 20 april 2014

På plats.


Efter en resa på 11 timmar är jag på plats. Jag åkte via Oslo. Vi hade en fin inflygning mot Kreta i klart väder och vi följde en del av den norra kustremsan innan vi landade.
Det ligger fortfarande ganska mycket snö kvar på Lefka Ori bergen.
Blev hämtad på flygplatsen och hemskjutsad till en nystädad lägenhet. Hemma hos grannarna och vännerna väntade sedan rester av dagens goda påsklunch och det smakade gott och jag kände mig väldigt bortskämd. Jag uppskattar verkligen mina goda vänner och grannar här,
Dagen idag har jag packat upp och fått iordning på det mesta. Nu har jag bara blommorna i urnorna kvar att klippa ner och plantera om, Bilder kommer senare.
Just nu är jag lagom trött och mätt efter ännu en middag med lamm och potatis och annat gott hos en annan granne och vän. Utsökt som vanligt.
Passade på att ta några bilder på några andra kära vänner nämligen Kasper och Gäsper som blev lite förvånade när det plötsligt fanns något i fikusen som de inte kände igen.














Så här trött blir man av att jaga påskfjädrar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar