onsdag 9 april 2014

Senaste helgen.

Just nu hinner jag inte med bloggen eftersom det börjar dra ihop sig för Kretaresa igen.
Som vanligt vill jag ha ordning på allt här hemma innan jag intar hemmet  därnere.

I helgen hade vi besök av Sara och Lina. Myspys.

Här lyckades jag få föräldrarna på bild när de lämnade sina döttrar till oss. Sonen Andreas med fru Camilla.

Här kommer några bilder från vår lilla utflykt till Göteborg. Vi promenerade vid Klippans naturreservat och röda sten. Kända platser för oss då vi bodde alldeles i närheten i Majorna i tio års tid på åttiotalet.

Inget fotoväder precis men det har varit verkligheten för oss under vintern. Grått och disigt.

Älfsborgbron och början av hamnen.

Här är den stora kranen i Eriksberg där  det förr i tiden var båtvarv.  Nu är det ett populärt nybyggt bostadsområde.


Gamla Carnegi fabriker som numera är hotell och bostäder.

Posering av stora mått i regnet. Lina och Sara.

Efter promenaden blev det ett besök på ett av Hagas trevliga cafeer där vi smaskade i oss lite olika pajer och Lina och jag valde var sin belgisk våffla med sylt och grädde. Vem åt upp sin snabbast tror ni. Ja, inte var det jag i alla fall!

Mätta och nöjda.


3 kommentarer:

  1. Belgisk våffla låter som ett bra val ;) Om du får chansen rekommenderar jag dig att äta en riktig belgisk våffla. Det är stor skillnad!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad är belgisk våffla egentligen?
    Vilken trevlig dag!

    SvaraRadera
  3. En belgisk våffla är mycket tjockare och smakar inte riktigt likadant som en svensk. Riktigt god den också.
    Ja, vi hade en helmysig dag, som alltid med barnbarnen.
    Kram

    SvaraRadera