måndag 8 september 2014

Splantzia.

Så heter en del av den gamla stan i Chania.
Där ligger minareten och många små torg och mysiga små genuina tavernor. Här åt jag det godaste jag någonsin har ätit på Kreta. Jag vet inte vad stället heter men jag tog en bild på skylten så kan ni själva läsa.
Här finns mycket att utforska.

Idag när jag vaknade var det igenmulet och jag fick bråttom att plocka in från balkongerna det som jag inte ville ha blött. Sedan kom det första riktiga regnet sedan början av maj. Så härligt och friskt det blev efter regnet och nu spolades allt damm bort. Mina blommor fick sig en välförtjänt dusch. Nu kommer man att se hur det börjar spira överallt och hur naturen vaknar till liv igen. Hösten har kommit till Kreta.

Ha en fin vecka var du än befinner dig kära vän.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar