torsdag 9 april 2015

Blåst och regn.

Under dagen har det kommit mycket regn och nu blåser det rejält.
Vågade mig ut för att handla en del mat som jag drog hem med dramaten. Är jag en gammal tant nu. I vilket fall som helst så kommer den  att bli använd ofta. VILKEN skillnad att slippa bära.

Givetvis blev det en liten extra promenad till havet.


Väl hemma igen tyckte jag att det passade med en god grönsakssoppa att värma sig med.
Jag kan inte få upp någon värme i huset för det viner runt knuten och huset är oisolerat så nu säger jag" God natt "och kryper ner under duntäcket.

Lägg till bildtext

4 kommentarer:

  1. Ser verkligen ruggigt ut, men nu börjar det bli bättre väder, det tror jag absolut. Ha det bra, kanske ses vi snart./Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkomna hit! Nu har vi haft riktigt fina dagar och värmen har kommit tillbaka även om dagen idag varit lite svalare. Hoppas vi ses på torsdag.

      Radera
  2. Det finns hopp! Här i Ierapetra har vi haft blandat väder - riktigt varma dagar och gråa, blåsiga. Det håller på att vända, nu kommer värmen som vi längtat efter (3 månaders frysande räckte för min del...brrr, sicken vinter!)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många pratar om att så som den senaste vintern varit brukar det inte vara här. Nu får vi njuta desto mer av den härliga vårvärmen.

      Radera