måndag 26 december 2016

Julen och stormen Urd.

Hoppas du haft en skön och fridfull julhelg med dina kära.

I år valde vi att fira julafton hemma. Jonas och Johanna kom också till oss. Vi stökade i köket tillsammans och hade valt att bara ha det på julbordet som vi uppskattar mest. Sedan blev det mycket " Vem vet mest" och "På spåret". Alltid roligt att mäta våra kunskaper och att ännu en gång konstatera att ungarna är oss överlägsna.  Det tar vi gärna.



Vi hade givetvis Janssons frestelse också. Det kan jag inte vara utan.


Min silltallrik SÅ GOTT.

Nu är vi ensamma igen och så tomt det blev.

Resten av barnen med familjer väljer vi att träffa över en bit mat nu i mellandagarna.

Att träffa alla på en gång blir för ansträngande och förra julen blev jag dålig och det tog  mig flera veckor att hämta mig. Så är det att ha fibromyalgi. Det är bara att köpa läget och rätta sig därefter.


Just nu drar stormen Urd in över Sverige. Värst tror man att Norges västkust kommer att drabbas med 25 m höga vågor och upp emot 45 sekundmeter i byarna. Urd betyder häxa så det är väl ett passande namn. För övrigt finns det 6 personer med det namnet i Sverige.

Vi kom precis in efter ett besök i Amundöns hamn.Vattennivån är väldigt hög och ligger jäms med bryggorna.
Varningar har utfärdats att vistas ute och det dånar rejält från havet. Vi har plockat in allt från balkongen eftersom vinden ligger rakt på. Skönt att stänga dörren en sådan här kväll och krypa ner i TV-soffan.



Ha det nu så fint så hörs vi snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar