måndag 17 mars 2014

En härlig helg.

Ja, så var det måndag igen.
Helgen gick ovanligt fort.
Den innehöll bla lunch med dotter och svärson. Barnen med familjer bor alla i Göteborgstrakten vilket innebär att vi oftast träffar någon av dem under helgerna. Jag känner mig så lyckligt lottad som har dem nära. Det saknar jag när jag bor på Kreta.

Vi fick  mycket vårarbete utfört som att tillsammans putsa alla fönster, och de är MÅNGA.  Jag vågar inte putsa fönstren på utsidan på andra våningen eftersom man inte når dem från insidan utan måste resa upp en stege. Henrik hjälper mig alltid med det.
Nu kan solstrålarnan leta sig in genom mina nyputsade rutor och istället koncentrera sig på alla dammråttor som syns i den obarmhärtiga vårsolen och som på något mystiskt sätt lyckats gömma sig under vintern.

Vädret fortsätter att vara fint med sol och ca 10 grader.

Ha nu en fin vecka min vän och njut av det fina vädret. 







1 kommentar: