tisdag 11 mars 2014

Vårkänningar.

Först lite om melodifestivalen vars final hölls i lördags. Vann gjorde min favoritlåt med Sanna Nielsen.
Jag brukar inte vara speciellt engagerad i den sortens musik men i år blev det lite snack med barnbarnen och då blev farmor intresserad.





I lördags blev det avlämnande av stickade tröjan till Lina och här kommer lite olika bilder tagna hemma hos dem.





Jag har tittat på ett program som heter Jills veranda med den svenska sångerskan Jill Johnsson.

I ett av programmen hade hon Kristian Gidlund som gäst. Han dog i cancer bara några månader efter att programmet spelades in. Ett väldigt starkt program som jag vill rekommendera dig att se.

I Jills sista program träffade hon en hemlös som musicerade på Nashvilles gator. Det slutade med att hon spelade in en skiva med mannen i fråga. Lyssna och njut. Så jä..a bra. Titta på programmen så får ni hela historierna. De finns på TV 4 play. Jag har inte hittat låten på you tube ännu.

Här har vi haft en fantastiskt fin dag med solsken och över 10grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar