lördag 1 mars 2014

Ny månad och snöfall.

Eftersom det här först och främst är en blogg från grekland vill jag önska Er en fin månad på grekiska

KALO MINA.

I dag när jag tittade ut så föll de absolut största snöflingar jag någonsin sett. Det varade i bara ca 5 minuter så det försvann lika fort som det kom. Tack och lov för det!

Vi har ett helt vitrinskåp fullt med glas av olika slag. Det mesta är arvegods i kristall. Vi har inte hjärta att använda dessa till vardags utan vi hoppas att barnen vill ha dem så småningom. Jag berättar det här för det känns en aning vrickat att köpa mer när vi har skåpet fullt. Men nåväl....
Nu kände vi ett behov av lite nya vardagsglas så vi tog en tur till second hand butiken i Jonsered. Den heter Östhjälpen och all vinst från försäljningen går precis som namnet förtäljer till att hjälpa fattiga i länder österut.

Vi hittade vad vi sökte och till priset av 10 kronor styck. Några av dem var tom kristall.
Nu är det ju inte alla som vill ha begagnat men väljer man med lite urskiljning så passar det oss utmärkt.

Jag tog några bilder där du kan se sakerna vi fick med oss hem.
På vägen hem passade vi på att köpa semlor i Sävedalen. Deras semlor har blivit utsedda till Göteborgs bästa semlor för jag vet inte hur många år i rad.

De första vårtecknen har visat sig. Utslagna videkvistar och snödroppar i grannens rabatt. Så underbart.





Nu hoppas jag att Du min vän får en riktigt skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar