lördag 21 juni 2014

Midsommar




Jag hoppas att midsommaraftonen var fin och att du mår bra idag
Att sillen smakade gott,  att färskpotatisen var lagom kokta , att jordgubbarna var söta och goda och att nubben var väl kyld. Men viktigast av allt. Att du inte låt för många slinka ner i strupen.
Jag har allt det goda kvar för vår midsommarfest kommer vi att ha i morgon.

Själv så märkte jag inte av midsommar speciellt mycket eftersom jag förmedlade hjälp till en norsk väninna eftersom en kattmamma med tre ungar flyttat in hos henne under hennes korta vistelse här.
Kattungarna var sjuka så veterinären beslutade sig för att låta dem somna in. Kattmamman sterilserades men hon vaknade aldrig upp narkosen. Antagligen hade hon någon allvarlig
sjukdom som gjorde att hon inte klarade operationen.

I vår förening har vi en medlem som gör mycket gott för djuren här på ön. Då främst hundar. Hon försöker få iväg både sina, som oftast kommer från gatan och även de som bor på shelter i närheten. Hon matar även grisar och katter och hundar som far illa.
Tyvärr är behovet hur stort som helst och det är det som är gruset i bägaren när man är här. Vi har så svårt att förstå hur människorna här, inte alla givetvis men många kan behandla sina djur så illa.

Ingegärd. Tack för att du så helhjärtat ställde upp och hjälpte Elise i en väldigt besvärlig situation.

Om du på något sätt vill hjälpa, det kan tex vara som eskort på flyget till någon hund där den nya ägaren väntar på flygplatsen eller bidra med pengar för de behövs till mat men också till veterinär besök, då kan du skriva en rad till mig här så förmedlar jag kontakten vidare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar