måndag 10 november 2014

Senaste veckan.

Jag har blivit varnad för att det kan bli för mycket middagsbilder och samma hela tiden.
Men nu är det så här att jag lever ett stilla vardagsliv här med allt vad det medför,
Senaste tiden har det dock varit mycket sällskapsliv med middagar födelsedagskalas och tupperware party och det är då som kameran kommer fram.

Så det blir lite sådana bilder igen.

Presentation , och då givetvis på engelska  av en grekisk tjej. Värdinna är svenska Gunilla som bor tillsammans med sin man Yngve i nybyggt  hus, med skandinavisk sil, på en bergssluttning med fantastisk utsikt. De bor i byn Plaka.


Tuppervares saker är väldigt fina men ack så dyra.


Tyvärr var det molnigt och disigt så vi såg inte så mycket av utsikten.


Danska Sussie som också bor här i vår by fyllde år och  ställde till med stort födelsedagskalas på restaurang Nesaki. Vi hade en trevlig kväll med mycket gott att äta och dricka.

Här är torsdagsgänget samlat igen. Den här gången nere i hamnen i Chania.

I dag blev jag tillfrågad att åka med på en utflykt till Kalives men jag fick tyvärr avstå för nu har jag fått en inflammation i höften. Hjälpte en väninna att montera hennes skobyrå och det tålde inte höften så nu vet jag det. Får vara mera försiktig i fortsättningen,

Vädret är fortfarande blandat men vi har haft riktigt fina och varma dagar den senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar