tisdag 18 november 2014

Skolelever demonstrerar.

Förra torsdagen möttes vi av polis som dirigerade om trafiken eftersom det var demonstrationer på gång.



Det var ungdomar som reagerar på det nya skolsystemet och på att de inte hinner lära in allt som begärs av dem innan de stora proven som de genomgår sista året på gymnasiet och som också är grunden för betygen som de söker vidare på, Dessutom saknas också böcker för sista året. Låter som en omöjlig ekvation,
Jag förstår verkligen deras frustration och motivation till att försöka att förändra till något bättre.





Tänk att man kan köpa örter och grönsaker för utplantering så här års.







Vi fortsatte till några populära affärer där jag fick lov att fota. Titta lite extra på halsbanden för de är riktigt fina.


Sedan var det linnebutikens tur att få ett besök.





Här finns så mycket kläder i min smak.

Torsdag och middag med gänget.

En liten väderrapport. Idag har vi haft 24 grader och strålande solsken och i morgon ska det bli 26 grader. Kanske kan det bli ett bad och lite solande då.
Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Intressant att få höra lite om vad som händer i Grekland! Verkar vara en knepig situation med skolan, i alla fall för mej som inte är så insatt. Även om jag normalt set bor i Wales är jag just nu i Spanien och här har vi ca 20 grader, fast inte mycket sol idag,men blåst! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena! Jag tycker det är intressant och roligt att läsa din blogg. Passar samtidigt på att berätta att våra män varit arbetskamrater på Volvo och att vi bor i Floda. Skulle vara roligt att träffas när ni har vägarna förbi och jag är hemma.

    SvaraRadera