torsdag 3 november 2016

Första snön.

I eftermiddag när jag tittade ut såg jag snöflingor stilla singla ner. Det blev ett ymmigt snöfall som smälte lika fort som det kom. Termometern visade för första gången denna vinter på minusgrader i morse.

För några veckor sedan gick jag en härlig promenad på Stora Amundön alldeles där vi bor.

Det var en solig eftermiddag alldeles innan solnedgången.




















Här satt jag då jag  plötsligt fick sällskap av en vänligt sinnad hund som satte sig jämte mig och tryckte sig kärvänligt mot mig. Den satt kvar länge och var nöjd och glad över  mitt kärleksfulla bemötande. Där satt vi tillsammansoch såg solen gå ner i havet. Sedan lommade den tillbaka till husse och matte som grillade nedanför berget. Ett alldeles speciellt möte som jag aldrig kommer att glömma.

Nu väntar lite serietittande. Ha en skön torsdagskväll.

1 kommentar:

  1. Nydelige høstbilder! Her er også vinteren kommet med et par minusgrader. Ingen snø her, men lenger sør/øst har de fått mer enn nok. Du må ha god bedring med kneet ditt💝

    SvaraRadera