onsdag 6 maj 2020

Vår trots allt.




Nu är våren som allra finast,
Tack och lov kan jag njuta av den trots allt elände med Covid19,

Detta hemska virus som vänt upp och ner på hela världen.
Varje  dag klockan 14 får vi utförliga rapporter om läget av Anders Tegnell vår statsepidemiolog.
Det känns som att Sveriges befolkning har stort förtroende för honom och alla hans medarbetare.
Diskussionerna går höga huruvida vi har gjort rätt som  inte har stängt ner landet lika mycket som övriga världen har gjort. Resultatet lär väl visa sig när det är över. Just nu befinner vi oss  mitt i
värsta smittspridningen och vi uppmanas att hålla avstånd och tvätta händerna OFTA efter konstens alla regler.
Vi har gått över till att enbart beställa hem mat från Mat.se. Väldigt bekvämt men dyrt.

Vårt andningshål är stugan i Lerkil med den stora tomten där vi kan träffa våra kära med gott säkerhetsavstånd. I helgen kom Andreas, Jonas och Johanna med familjer på besök och i tisdags kom Henriks syster Eva med mannen Knut-Ivar och gästade oss. Så roligt att träffas eftersom vi inte träffar någon hemma hos oss i stan.

I år har det blivit viktigt att fokusera på sådant som kan tillföra lite extra glädje. Vi håller på att skaffa odlingslådor och jag förodlar blommor här hemma i köksfönstret. vi hade odlingslådor när vi hade huset i Floda. så det är ingen nyhet. Bilder kommer senare.

Min cykel ger oss härliga turer ut i naturen.





Bilden från sommaren 2017. Det är lite väl tidigt för bad ännu.



Min kryddlåda från tidigare år.


Var rädda om er därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar