torsdag 27 februari 2014

En dag vid havet.

Vår pärla här på västkusten är Lerkil som ligger strax syd-väst om Kungsbacka.
Här har vi tillbringat många somrar och vi har sedan 15 år vår båtplats här.

I går åkte vi ner för H hade en del han ville få gjort i båten.

Vi har många gånger upptäckt att även om det är dåligt väder hos oss , brukar det så gott som alltid spricka upp när vi närmar oss kusten. I går var det jämntjockt hela vägen och vi mottogs av ett regn när vi klev ur bilen.

Det blev en del promenerande för Alina behöver sina promenader. Jag också naturligtvis.

På piren låg det hummertinor och lite annat som jag bara måste fota.

Den lilla tavlan hänger i  Lerkils båtsällskaps klubbhus. Ska försöka att göra något liknande.




2 kommentarer:

  1. Tänk, fast jag bott hela mitt liv, egentligen, i Gbg området så tror jag aldrig att jag varit i Lerkil. Hur kan det bli så. Så klart jag vet var det ligger på ett ungefär och några andra ställen runt omkring har jag varit till, men inte just Lerkil. Kanske får ta en tur dit i sommar, för det ser ju jättehärligt ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Tycker absolut att du ska besöka Lerkil. I ärlighetens namn är nog Lerkil bäst om man kommer sjövägen med tex en sälkolloni vid Kungen. Lite skärgård finns det också men annars är det Danmark nästa. Kram

    SvaraRadera