onsdag 20 augusti 2014

Blåsigt och stora vågor.

Nu hade ni tyckt om att vara här Kajsa, Pontus och Sara och hoppa i vågorna. Lina får nog vänta lite till.
Det är mina godingar (barnbarnen) jag menar. Fick en känsla av att det var baden och vågorna som är det bästa med Kreta.
I går gick jag en tidig morgonpromenad för att köpa färskt bröd och för att ta ett morgondopp. Det sistnämnda fick jag hoppa över eftersom det var stora vågor och inga som badade.Vågade helt enkelt inte. Man ska ha respekt för kraften och undervattensströmmarna som bildas vid stora vågor.

Senare på dagen samlades vi några vid Aminas taverna i Kato Stalos. God och fräsch mat och så den genomtrevliga Amina själv. Ett ställe som jag rekommenderar varmt.






















Bakad potatis med tonfiskröra. Väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar