lördag 16 augusti 2014

Nytt telefonnummer.

Kyrkan vid Halidon som jag valt att fota från en lite annorlunda vinkel.
Idag hamnar inte bilderna som jag vill. Det händer ibland att blogger trilskas med mig men jag hoppas att du har lite överseende med det.

Allt gick  bra hos Vodafone och jag fick hjälp av en mycket trevlig ung man. Ibland är det väldigt bra att vara äldre kvinna i det här landet. Man får den respekt man förtjänar och dessutom var vodafonemannen väldigt lyhörd på vad jag ville ha för sorts simkort och vad jag ville göra med telefonen. Dock blev han lite förvånad när jag inte ville ha internet och upplyste mig vänligt att " Du har den sorts telefon som går att surfa med" Snällt av honom men då kände jag mig gammal. Nu kan jag ringa och sända sms och det får räcka. Jag tycker att många tillbringar alldeles för mycket tid med sina mobiler. Då främst ungdomarna i mina två länder som man nästan alltid ser med en telefon i handen. Visst underlättar det vardagen på många sätt men det måste ändå finnas gränser.

Vodafonemannen var intresserad av var jag kommer ifrån och reaktionen blev som alltid possitiv när jag svarade. Det är trevligt att komma från ett land som har så gott rykte utomlands. Det verkar som om många greker skulle vilja både besöka och bo i Sverige.

Nu avslutades mitt besök hos Vodafone med en grekisk-svensk språkkurs till allas stora glädje.

Mycket har förändras och jag minns mitt förra besök på samma ställe för fem år sedan när jag skulle ha trådlöst internet. Då fick jag besöka butiken tre gånger och personalen var inte speciellt bra eller rättare sagt dåliga på engelska. Härligt med positiv förändring

Efter besöket smakade det bra med en stifado tillsammans med goda vänner på en taverna vid stora kyrkan på Halidon.
Vi valde ett lugnt ställe där vi av tidigare erfarenhet brukar bli nöjda med maten.

Mycket turister i omlopp runt hamnen och svårt att ta sig fram.
Bilderna är tagna på Halidon, vilken är gågatan som leder ner till hamnen. Ett förtydligande för dig som inte  är så bevandrad med Chania.




Nu ligger temperaturen här någonstans mellan 35 och 40 grader.

1 kommentar: