tisdag 12 augusti 2014

Tillbaka i paradiset.



Men ack så varmt.  Mellan 30 och 35 grader och hög luftfuktighet gör att det är ständigt takdropp och fläktarna går på högvarv.
Inte ens cikadorna har väckt mig på mornarna eftersom jag varit rejält trött efter den nattliga flygresan och allt som skulle göras iordning på plats. Mina blommor är hur fina som helst och de har blivit väl omhändertagna av grannen Gitte. Tack för det!
Jag hann knappt ur bilen när jag anlände hit så hade jag Kasper vid mina fötter och nu verkar det som han tycker att han bor här. Han både äter och tillbringar dagarna här hos mig.



I kväll ska jag åka in till Chania och fixa ett sim-kort till Iphonen. Hade tidigare en svensk telefon och en grekisk vilket är helt onödigt eftersom jag aldrig ringer i den svenska när jag är här. Nu ska jag ha två simkort och en telefon eftersom det är lätt att skifta simkorten.

Allt för nu.
Ha en fin vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar