måndag 15 juni 2015

Barnkalas

Fredagen den 5:e upptäckte jag att resorna till Kreta höll på att gå upp i pris. Det brukar vara så när skolorna slutar. Snabba ryck, Jag beställde biljett med avresa nästa dag. Snabbpackning, skönt att man har en del rutin på det numera. Min väska vägde bara 11kg så jag kunde ta med mig lite olika delikatesser till mina vänner på ön. syftet med resan var att ta hem katterna och att få lite sol och bad.
Till min stora lycka berättade Henrik att han kommer ner till mig efter en vecka så nu väntar och längtar jag.

Innan resan på lördagen var vi bjudna till Sara på födelsedagskalas. Hon fyllde 13 år. Tonåring!
Tänk vad åren går fort. Ja det är ju inte direkt någon nyhet.
Lilla gumman 13 år. Jag minns som igår första gången jag höll henne i min famn.





Mamma Camilla är en hejare på tårtor. Sara ville ha en regnbågstårta och det fick hon.




Sedan var det dags för mig att fortsätta. Tack för ett fint kalas och en urläcker tårta.

Våra väskor stod i solen i nästan två timmar och väntade på att bli lastade.

Vid incheckningen på Landvetter fick jag reda på att vi skulle bli två timmar försenade. Mycket riktigt vi landade nästan två timmar efter utsatt tid och jag var inte i lägenheten förrän strax innan klockan två på natten. Där blev det ett kärt återseende med mina små  fyrfota vänner.

Otroligt vad mycket man kan hinna på en dag.

1 kommentar:

  1. Vi må treffes en dag. Jeg reiser hjem neste onsdag 24. Har også blitt gjenforent med Timian. Han har klart vinteren bra. Har ikke mob nummeret ditt. Skiftet telefon. Ring 93023592 så ses vi😃

    SvaraRadera