tisdag 2 juni 2015

Inför examen.

På torsdag går Johanna ut psykologlinjen på Göteborgs Universitet.
Jag håller som bäst på med att skriva ett litet hyllningstal till henne. Inte det lättaste eftersom det inte precis hör till vanligheterna. Får fortsätta att fila på det.

Innan dess är det kläder som ska fixas till och lite annat att ordna.

Jag vet att jag har varit väldigt låg här på bloggen sedan jag kom hem men käftsmällen som jag fick för snart två månader sedan har varit svår att hämta sig från. Nu börjar jag kunna se framtiden an igen och vissa dagar känns allt riktigt bra igen. Kanske kommer jag att skriva lite om vad som hände mig, kanske inte. I vilket fall som helst är jag inte mogen för det ännu.

Det bästa är att glömma och fokusera på framtiden.










4 kommentarer:

  1. Oh, underbara Sverige bilder!
    Det låter tråkigt, men förklaringen kommer säjer du. Vet inte om du menar fysisk eller mental smäll. Tiden får avvisa!
    Lycka till med talet, det blir säkert jättbra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Det var en mental smäll jag fick. Eftersom det är högst personligt väljer jag att lägga locket på. Anledningen till att jag skrev om det överhuvudtaget var att jag mådde väldigt dåligt och att jag då inte orkade med bloggen. Angående talet. Blir man någonsin nöjd med vad man skriver. Jag fick en stor kram av Johanna som tack och det var det som räknades. Roligt att du skriver kommentarer här. Ha en fin sommar.

      Radera
  2. Gunilla! Jag har tittat tillbaka några inlägg och måste berömma dig för som vanligt jättefina bilder! Vi har ju samma intresse när det gäller att se motiv överallt, det kan nästan bli lite jobbigt ibland när det finns så mycket att fota i vår sköna värld, speciellt den här tiden på året. Tråkigt att något obehagligt hänt, det är ju så jobbigt när fötterna rycks undan av anledningar man inte själv kan påverka. Allt gott till dig. Ha en skön sommar! Själv har jag just avslutat mitt arbetsliv, men kommer att vikariera ett par veckor i sommar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina värmande ord. Ja vi delar fotograferandets ädla konst och kan inte låta bli att se motiv överallt. Du tar väldigt fina bilder och jag blir allt lite avundsjuk ibland när du har lyckats så totalt med en bild. Nu önskar jag Dig ett riktigt skönt pensionärsliv och jag tror att du kommer att ha fullt upp hela tiden. Ha en fin sommar både du och Lennart.

      Radera