fredag 9 augusti 2013

Trevlig helg


Ja, så var det helg igen. Veckorna går fort och som vanligt har jag mycket som jag vill få gjort innan vi åker.

I går i spöregnet gjöt vi betongrabarberblad. Det hade passar bättre idag för nu är det uppehåll och soligt.  Ska jag vara riktigt sanningsenig så grejade vi under tak på altanen.
Nu ligger de och härdar och ska så göra i två dagar. Väldigt spånnande att se resultatet. Du får se när de är färdiga.

Idag åker sonen P med familj tillbaka från Kreta och jag håller tummarna att de kommer iväg som de ska eftersom det är punktstrejker på flygplatsen i Chania . De som strejkar är personal som har hand om säkerhetskontroll och bagage.
Jag har full förståelse för de arbetande grekerna som bara får det sämre hela tiden.
Hur ska vintern bli när turisterna har åkt hem och det talas om att sässongsarbetarna inte ska få någon ersättning alls under vinterhalvåret. I och för sig hörde jag detsamma inför förra året och då blev det inte så.
Tack och lov! Vad ska människorna leva av då? Hur tänker politikerna ???

Ha nu en fin helg var du än befinner Dig.


Nu i värmen låter zikadorna som värst. Patrik har mätt upp till 91 decibell.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar