fredag 18 oktober 2013

Halka och snöoväder.

Har jag hört att det är i Sverige nu.

I mitt senaste inlägg skrev jag att det skulle bli oväder här också. Mycket riktigt onsdag kväll kom hård vind regn och åska. På torsdagen som är vår marknadsdag var vädret fint förutom hårda vindar.

Vi åkte in till marknaden som vanligt men försäljarna hade problem i blåsten. Även i de små gränderna hittade vinden in och middagen intogs vid den judiska synagogan.

Det finns en uppsjö av olika mysiga små butiker in den gamla delen.och vi blev kvar i några timmar och bara flanerade runt och tittade på utbudet.

Idag är en fantastiskt fin dag. Strålande sol och 24 grader så nu efter fredagsstädningen ska jag ge mig ut på en LÅNG promenad.

ÖNSKAR DIG EN FIN HELG !







Ibland tar försäljarna helt sonika till trottoar och gatan för att placera sina pinaler på.




Tll vänster syns synagogan och till höger tavernan där vi åt.



Synagogan



Till allmänt beskådande.


Har man inget blomsterbord så gör man ett. Inget fel på fantasin här inte.


Inte här heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar