lördag 12 oktober 2013

Jordbävning.

Så roligt vi hade på knytkalaset som slutade väldigt sent eller snarare tidigt på morgonen dagen efter. Därför var det tänkt att bli en slappardag på stranden.
Mitt pannbröd
Men först var det dags för vaccination nr 2 för Kasper. Det blev gjort och nu kan jag släppa ut K igen om tio dagar. Nästa vaccination ska göras efter 25 dagar.

Efter det åkte väninnan A och jag till Kryssi Akti för några timmar med sol och bad i Saharavindar och 31 grader.

Vi låg i våra solstolar efter badet och tyckte att livet var njutbart när det så plötsligt hände.

Marken började gunga rejält. Det var jordbävning. Det var riktigt otäckt under den minut det varade. Inga skador finns rapporterade på varken mäniskor eller byggnader. Däremot fick många affärer plocka upp sina varor från golvet när de ramlade ner från hyllorna.

Epicentrum var ca 7 mil väster om Chania i havet utanför Fallassarna. Skalvet uppmättes till 6,4 på Richterskalan och kändes rejält och då främst på den västra delen av ön därjag befinner mig.



Mina fina hibiskusar blommor hela tiden.


Nu hoppas vi få sova i natt utan några efterskalv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar