torsdag 10 juli 2014

Härliga sommardagar.

Jag har verkligen tur och kom hem precis när det fina vädret började.
Finns det något härligare än svensk sommar, när den är som bäst.
Då tänker jag på:
Vår fantastiskt vackra svenska natur med all grönska alla vilda blommor och björkarnas stammar som lyser så vackert vittt.
Våra långa ljusa nätter efter vinterns långa  mörker.
Att sitta på en kobbe och blicka ut över skärgården samtidigt som man njuter av färska nyfångade räkor.
Känna gunget när båten dansar fram på vågorna.
Att bada från vårt favoritberg på landet, inte lika varmt och salt vatten som jag blivit van vid men en alldeles speciell känsla, och lite nostalgi också.
Allt detta och mycket mer som hör svensk sommar till har jag lyckan att  kunna uppleva varje sommar.

Igår var vi på landet och badade. Lite kallt i vattnet så det blev bara ett snabbt dopp. Sedan blev det en glass på piren samtidigt som vi tittade på de gästbåtar som letade plats i hamnen, en del långväga gäster från Tyskland , Holland och även Schweitz .



Ha det så bra var du än befinner dig.



2 kommentarer:

  1. Jag vill inte vara negativ men hur många sådana här dagar är det under en sommar?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ett känt faktum är väl att dagar som dessa brukar vara lätträknade. Lite svalare skulle uppskattas eftersom jag snart återvänder till hettan på ön igen.
    Kram

    SvaraRadera