torsdag 31 juli 2014

Ännu en trevlig middag.

Ännu en god grillmiddag blev vi bjudna  den här gången hemma hos äldsta sonen P med familj.
Några månader sedan jag träffade dem senast  och jag tyckte att Pontus och Kajsa vuxit en del sedan sist. De är så duktiga och familjen är ett riktigt litet team. Så roligt att se.
Vi fick också önskelistor med oss hem för nästa lördag är det födelsedags kalas som gäller. De fyller i juli och augusti och då brukar det bli ett vuxenkalas mitt emellan födelsedagarna.

Idag var vi uppe tidigt innan det blivit så varmt. Vi håller som bäst på med att ta oss ur djungeln som vår trädgård har börjat att likna.
Fram med sekatörer, krattor och spadar. Nu är alla häckar och träd reducerade till hälften och ogräset bortrensat. Vi har en del målningsarbeten kvar och att göra och en del förändringar så att det blir lättare för Henrik att sköta allt eftersom jag är borta en del.





Rabatterna har jag bara rensat och ansat en del.



Jag har också tillbringat en del tid vid dator och telefon eftersom jag äntligen tagit tag i det namnbyte som jag länge har tänkt att göra. Det var många år sedan jag bestämde mig för att jag skulle vilja heta min farmors flicknamn. Widh. Familjen funderar hur de ska göra men Johanna har bestämt sig så vi blir ialla fall två med det namnet. Nu är alla papper klara och jag väntar bara på ett utdrag ur landsarkivets kyrkobok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar