onsdag 14 januari 2015

Alina.

Innan jag åkte till Kreta förra våren så var jag dagmatte för Alina. Vi hade många och långa promenader tillsammans. Hon är en härlig hund på alla sätt.

Jag saknar mina katter på Kreta och har för avsikt att försöka ta hem dem hit. Tyvärr gick det inte när jag åkte hem nu senast för My var inte färdigvaccinerad. Hennes sjukdom och steriliceringen gjorde att tiden inte räckte till. Nu bor de kvar i lägenheten och två snälla vänner sköter om dem tills jag kommer ner nästa gång.

Mitt i min djurabstinens kom jag att tänka på Alina och kontaktade hennes matte och hon behöver hjälp på onsdagarna då hon jobbar hela dagen.
Idag kom hon hit för första gången och det var ett glatt återseende. Just nu ligger hon och sover på mattan bakom min skrivplats. Senare blir det två härliga promenader trots dåligt väder. Det är en av anledningarna till att det är så bra att ha en hund, att du måste gå ut minst tre gånger om dagen oavsett vädret. Annars är jag väldigt duktig på att strunta i promenaden när det är dåligt väder.
Tog en bild på henne och den är lite mörk för jag ville inte störa henne med blixten.




Kreativiteten är tillbaka och mellan målandet och promenaderna har jag börjat på en pläd i mormorsrutor. Har också hittat en väldigt spännande bok. Kan inte förstå de pensionärer som säger att de inte har något att göra! Jag tror att  det snarare beror på vilken personlighet du har. Jag kommer alltid att ha fullt upp med olika saker och det är jag glad för.


Ha en fin onsdag!

2 kommentarer:

  1. Härligt att kreativiteten är tillbaka!
    Intresant,men trist att läsa om Egons framfart i Göteborg.
    Ta det lugnt i halkan!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu tycker jag att det räcker med stormar för i år.
    Det är väldigt halt, det fick bli en kort promenad. Får ta igen det när det inte finns risk för brutna ben.
    Jag lovar att vara försiktig..

    SvaraRadera