torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År!

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag Er alla.

Vi hade ett fint nyårsfirande, Henrik och jag.

Jag i min lilla svarta och nyinköpta  koftan på väg till teatern. Jag lovar att jag inte kommer att lägga ut dagens outfit som vissa andra bloggare gör. 


Först blev det teater som jag skrev om tidigare. Moliare hade ett underbart språk och replikerna var delvis skrivna på rim.
Sedan var det dags för middag ute på restaurang och jag åt en god plankstek. Kom inte ihåg att fota från början. Det var så väl tilltagna  portioner så vi orkade inte var sin efterrätt utan vi delade på en friterad banan med glass.


Efter det sträckte vi ut oss i bästa TV-soffan och tittade på film.
Dags igen för en sväng till Göteborg för att fira det nya året på Götaplatsen. SÅ mycket människor hade tänkt samma som vi. Komikern Odelberg räknade ut det gamla året och in det nya.Mycket fyrverkerier och smällare. Här bland alla glada lite lite överförfriskade göteborgare infann sig den riktiga nyårskänslan med alla förväntningar vad det nya året har i sitt sköte.




Här bjöds vi också på ljusshow mot konstmuseets fasad.








Nu önskar jag Er alla mina kära vänner ett riktigt bra 2015.

6 kommentarer:

  1. Godt nyttår til dere begge💥

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma önskar vi Dig.

    SvaraRadera
  3. Var är hemma?
    Jag kommer från strax utanför Göteborg. Därför var det kul att se Götaplatsen upplyst och vacker.
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Hemma för oss är Floda.Måste också berätta att Henrik och Allan känner varandra sedan Volvotiden.Jag har också träffat din man vid ett tillfälle när han gästade oss. Ha det så fint!

    SvaraRadera