fredag 23 januari 2015

Veckorapport.

Ja, jag vet att jag är väldigt dålig på att uppdatera bloggen. Dels så är det fullt upp hela tiden, dels så undrar jag vem som är intresserad av mitt vanliga inte allt för spännande liv här hemma i Sverige?

Varning! Nu kommer lite djupsinnigheter.
Något som jag naturligtvis saknar när jag är på Kreta är den nära kontakten med familjen. Barnen dyker upp här titt som tätt och jag älskar  det. Det är lätt att bli känslosam när jag tänker på barn och barnbarn och att de betyder ALLT för mig. SÅ tacksam jag är att jag får dela deras liv. Inte att förglömma min älskade man sedan 36 år.  Det är så nyttigt att vara ifrån varandra och jag inser verkligen vilken tur jag har som har en så fin man.Som du säkert förstår är jag så glad över att vara hemma igen och jag har äntligen fattat att det självklara inte alls är självklart.

Jag tror att många skulle behöva göra min resa. Så mycket jag lärt mig av den.

Kreta finns alltid i mitt hjärta och jag kommer att återvända men mina besök kommer att vara betydligt kortare och bara på våren och hösten. På sommaren är det alldeles för varmt med temperaturer upp emot 40 grader och vintern kan vara väldigt blåsig och mycket fuktig. Det är svårt att hålla en behaglig temperatur inomhus och jag får då ont i lederna. Därför riktar jag in mig på att njuta av den vackra naturen och vårvärmen i april ,maj. I september, oktober är det de underbart sköna baden som hägrar.

Nu till veckans aktiviteter. Taket är på plats, nu är det listerna som fattas. De ska komma upp i helgen.
Det var länge sedan jag bakade bullar. Jag tycker det är kul att baka så nu är frysen full. Populärt att bjuda på när ungarna dyker upp.



Vill också passa på att önska Dig en trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att det är intressant att läsa om ditt liv i Sverige också och att se dina fina bilder därifrån. Jag önskar jag kunde välja att vara i Sverige under de dagarna 40 grader också! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tack för de värmande orden. Fortsätter väl då. Ha det bra du också.

    SvaraRadera