måndag 11 november 2013

Jumbo.

Jumbo är ett varuhus med ett lite annorlunda utseende. Först och främst är det inriktat på barnen. En uppsjö av alla tänkbara prylar till barn.
Där finns också många andra artiklar som  t ex tofflor, underkläder, husgeråd, prydnadssaker, tavelramar och mycket annat.
Det är en affär som jag alltid besöker när jag är här.
Jag har lite delade meningar om Jumbo för man får vara lite kritisk när man handlar där för kvaliten är i vissa fall undermålig. Andra varor kan vara i riktigt bra kvalite. Ibland blir det en chansning.

Det finns en sak med Jumbo som gör att jag oftast bara orkar med ett besök per gång jag är här. Musiken! Hög och riktigt dålig..



Kanske ett önsketänkande på en ö där det är en stor händelse de få gånger det snöar. Uppe i bergen finns det ställen som är ivrigt besökta , där finns snön varje vinter och där kan barnen kasta snöboll och åka pulka.

Får det kanske vara ett julaskfat. Här är de flesta rökare. 80% av ungdomarna röker.


SÅ mycket jultomtar och pynt. Av krisens Grekland såg jag inte ett spår. Lyckades fånga en typisk grekisk kvinna på bild.



Trots musiken en rolig affär att besöka.

När vi hade handlat färdigt hade det hunnit att bli mörkt och palmerna vid entren avtecknade sig så effektfullt mot den mörka natthimlen.

1 kommentar:

  1. Usch! Jag tycker att Jumbo är en hems affär. Klarar inte av att gå dit just tack vare musiken som bara skräller. Det mesta jag har kollat på är/var lågkvalité. Men man får mycket saker för pengarna!
    /Ulf

    SvaraRadera