lördag 23 november 2013

Målning, katter och lunch.

Oj vad fort veckorna går nu.
Vattengymnastiken går framåt och jag ska få ett träningsprogram med mig hem när jag åker om två veckor.
Vi som gympar är rörande överens om att vi har haft turen att få en mycket duktig lärare.

Annars försöker jag att slipa möbler mellan regnskurarna. Jag måste rugga upp ytan så att färgen fäster bättre. Eftersom det är gamla möbler med ett stenhårt lack är det grovarbete med sandpapperet.
Det är köksbordet och fyra stolar som ska bli? Ja, vad tror du?

Nu har katternas matte anlänt från Danmark och vi håller på att lära dem var de ska bo. Lite vemodigt eftersom de har varit ett härligt sällskap. För några dagar sedan fick jag för första gången klappa den vilde Gäsper för första gången och nu vill han ha kel hela tiden. Det verkar som om han ska ta igen det han har missat tidigare. Dessutom gick han på lådan helt på eget initsiativ . Så nu är det två välmående huskatter som jag överlämnar till deras riktiga matte.

Efter allt som har hänt med dem är det skönt att få två veckors semester innan hemfärd.

Gäspers favoritplats.



Kasper sover gott.

Fina Kasper.

Idag är jag bortbjuden på lunch till J, B och M men innan dess är det hårfärgning som gäller.

Mycket moln men soligt idag och 17 grader



1 kommentar:

  1. Vilka härliga kattbilder! Visst går veckorna fort, vi är redan hemma efter en lång resdag igår, men det känns ju också bra även om jag saknar livet på Kreta.

    SvaraRadera