söndag 17 november 2013

Vinter på Kreta.

Nu är det vinter här och de senaste dagarna har det regnat och blåst och termometern har visat som mest 16 grader. Det blir väldigt rått även inomhus. För första gången har AC:n stått på värme. Nu har även vi skandinavier tagit på oss långbyxor och tröjor och vi har övergett flipp-floppen. Vi klär oss efter vädret medan grekerna klär sig efter almanackan. Det kan se rätt så lustigt ut ibland när vi möts.

Idag är det inte helt igenmulet och kanske kommer solen att visa sig . Den är aldrig långt borta.



I torsdags var det marknadsdag men vi hoppade över den och gick i stället till den nya mötesplatsen vid trekanten på Halidon. Vi var ca 10 personer som gick till Tamam för att äta och umgås. Jag har skrivit om Tamam tidigare, det är ett gammalt turkiskt bad som numera är en mysig restaurang.


Tyvärr hade lägesratten på kameran hamnat fel vilket jag ber om överseende med.



Vädret har gjort att jag har pysslat mest inomhus.

Nu ska jag ta mig an köksmöblerna. De ska få en annan kulör. Du får se senare.

Här handlar jag ofta på Lidl. Där hittade jag små möbler som passade både plånboken och vad det gällde storleken.




Två byråer som passade fint på första våningen.

Istället för sängbord.

Se själv, vad tycker du? Förvaring kan man aldrig få för mycket av. Möblerna var i platta kartonger så jag har skruvat och skruvat och skruvat.........................

Ha en fortsatt fin helg.

3 kommentarer:

  1. En tanke bara! Jag hade kunnat åka ner och hälsa på dig, men jag valde att köpa mig en ny monitor för att se film på i stället!
    Ganska fantastiskt eller hur? Vilka val vi gör! Men jag är inte dummare än att jag har förstått att mina sista dagar ska jag ändå genomlida här i Sverige så varför inte ha det bekvämt!
    Jag har i tanken mycket på Kreta att göra men när det bränner till så är jag i Sverige. Jag vet inte om det är ett omen eller vad men det verkar som om jag inte ska åka dit något mera.
    Jag är inte riktigt färdig med livet ännu, men det verkar som om livet är färdigt med mig. Just nu har jag ingen produktion av nya röda blodkroppar utan måste åka in titt som tätt och få nytt blod. Lever jag på övertid? Om så skulle vara så varför säger inte någon någonting? Jag har inga problem med att slockna in för all framtid då jag har haft ett ganska bra liv.
    Men ska det dras i överhögheten? Då vill jag inte vara med längre! Det här är bara flyktiga tankar och de kan vara lite osammanhängande. Men jag vet var jag är och står så det råder det ingen tvekan om. Du har shoppat lite nya möbler på LIDL och det är okej. De har ibland vissa bra saker till salu. Men det är ändå bara prylar som vi inte kan ta med oss! Nu var jag utanför verkligheten ett kort ögonblick. Men det kändes ganska bra. Nu ska jag inte svamla mer bakom tangentbordet för då finns det alltid en messerschmidt som tror att jag är på fyllan och ska skriva av mig. Så är inte fallet och därför avslutar jag det hela här och nu!

    /Ulf

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte även säga att det här är min sista kommentar på denna blogg då den ska censureras innan publikation!
    Vad jag vet så har jag aldrig skrivit något negativt om någon eller några så censorskapet är utav ondo och hör till en gammal struktur!

    /Ulf

    SvaraRadera