måndag 2 februari 2015

Kalo mina.

Först vill jag önska dig en trevlig månad eller som de säger i Grekland "Kalo mina" En trevlig tradition som jag gärna anammar.

I går hade vi ett litet födelsedagskalas för H och mig.

Delar av familjen var här.

Delar upp det vid två tillfällen för att kusinerna ska kunna träffas.

Ibland är det svårt att få till en viss dag eftersom alla är så upptagna med olika saker.

Vi bjöd på smörgåstårtor.  En med räkor och lax och en vegetarisk. Lite pill men kul att göra dem själv.


Idag har vi fem minusgrader och snön ligger kvar. Det blir promenad med knarr under kängorna.

4 kommentarer:

  1. Smörgåstårta, vad gott det ser ut!!!!
    Underbara vinterbilder från Sverige!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad lite snö kan göra med naturen, så vackert och ljust.

      Radera
  2. Oh, så gott det där ser ut! Jag har gjort ett par smörgåstårtor, men det är ca hundra år sedan... nu fick jag lite lust att göra en igen!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva! Kul att höra från dig igen. Minns du tyget jag skulle ta ner till Kreta och dig. Tar med det nästa gång jag åker ner. Hoppas vi kan sammanstråla där eller i Athen i framtiden.

      Radera