måndag 23 februari 2015

Tallrikar och gardiner.



I Grekland är det roligt att anamma det grekiskt blåa i inredningen. Har länge tittat efter tallrikar i just den färgen. I lördags hittade jag mattallrikar i den rätta färgen och assietter i en ljusare nyans.

Vi var på Östhjälpens loppmarknad och där fyndade jag vårblommiga gardiner och ett gråvitt draperi.
Kanske draperiet kommer att hamna på Kreta. Jag har inte bestämt mig ännu. Roligt att handla när gardinerna kostade 15 kronor/ längd.





Nu är hallen klar förutom räcken till trappan och så ska det sättas in en dörr till tredje våningen



Här fanns tidigare en dörr som har gjorts om till bokhylla.
Henrik snickrar och målar och jag syr gardiner och jag förvandlar en gammal antik byrå till något som ni får se senare.

Helgen innehöll härligt solsken och många plusgrader men idag snöar det igen och det rejält också.


Ha en fin vecka vart du än befinner Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar