onsdag 11 december 2013

Dagmatte.

Tacka vet jag inomhusklimatet i Sverige på vintern. Jämn temp på över 20 grader. Ute har vi 7,5 plusgrader och snön smälter bort. Det är jag tacksam för eftersom det har varit väldigt halt och jag satte mig på rumpan direkt jag kom ut. Slog mig inte men blev förvånad.

Känns den igen. Köpt och använd på Kreta ,men eftersom jag förmodligen inte kommer att fira jul där pga  att det är så svårt att få riktig värme inomhus vilket beror på att husen är helt oissolerade så tog jag med den hem. Nu pryder den spegeln ovanför den öppna spisen.


Under tiden jag var borta började Henrik att hjälpa en stallkompis till Johanna som behöver en dagmatte till sin Alina.
Hon är en gatuhund från Rumänien som har bott här i Sverige i ca 5 år.
Lite svårflirtad vad det gäller män men mig accepterade hon direkt.
Just nu ligger hon och sover i gästrummet och jag passade på att ta några bilder på henne. Hon såg lite bister ut men låg snällt kvar.
Vi passar henne en dag i veckan. Visst är hon fin. Vi tycker att hon påminner lite om Chagall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar