måndag 16 december 2013

Lite kreativitet inför julen.


Typiskt tråkigt vinterväder här på västkusten. Disigt och regnigt och ca 7 grader.
Allt bäddar för en innedag med något roligt att göra så att vädret glöms bort.

Sagt och gjort. Jag har gjort lite dekorationer inför julen. i all anspråkslöshet. Vi var i skogen och "stal"  lite av varje igår.
I morgon fortsätter jag utomhus.

Man tager vad man haver och då blev det så här.


Den här fina blomman fick jag av Henrik på bröllopsdagen.


Enkelt men i min smak.


En liten miniblomma i en glasvas, mossa olika stenar , några snäckor och så ljushållaren som jag hade sedan tidigare. Jag hoppas att blomman repar sig för den var lite torr. 


Så här ser det ut i köket just nu. Kransar till kyrkogård och ytterdörrar ska färdigställas.




Det här hör julen till för mig och jag tycker att det är SÅ roligt att göra fint med vad skogen förmår, både inne och ute.

Idag blir det potatis och purjulökssoppa med kruskader.

Ha en fin vecka och du. STRESSA INTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar