måndag 9 december 2013

Vardag i Floda igen.

En helg där jag landat med att vara hemma i Sverige igen. Allt det välbekanta men inte så självklara. Mina yngsta kära barn har varit på besök och igår  var det glöggstund hos grannarna.

För andra året i rad kommer jag hem samtidigt med första snön och efter snön som kom i fredags började det regna så smått igår. Fortfarande ligger snön delvis kvar men det är halt och spårigt eftersom det fryste på efter regnet. Avskyr när det är halt för då kan man inte promenera riktigt utan risk för benbrott.

Jag njuter av värmen inomhus, vi har 21 grader och vårt hus känns SÅ stort efter att ha bott i den lilla lägenheten under hösten. Vad jag saknar är den magnifika utsikten vi har på Kreta. Plus och minus på båda våra ställen och det är just det jag uppskattar.

En titt ut mot trädgården genom köksfönstret.



En härlig låt med Gary Barlow och Agneta Fältskog.


Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar