lördag 21 december 2013

Viktigt inför julen.

Efter många års stressande inför julen har jag tänkt om. Kanske är det åldern som givit mig klokskapen att ifrågasätta vad vi håller på med.

Julens budskap har tappats bort på vägen. Det är väl ändå inte meningen att vi ska vara totalt slutkörda av arbete och stress när julafton kommer.

Skippa alla måsten och ta dig en funderare på vad som är viktigt.

För oss har omtanken om våra medmänniskor hamnat i fokus. Egentligen borde det inte behöva vara jul för att vi ska värna om varandra .

Inför den här julen har vi en lugn och avslappad inställning till det mesta som hör julen till. Utan det minsta stress har jag ändå bakat och lagat den mat vi vill ha. Lilla julgranen står klädd i matsalen och jag har pyntat med framför allt dekorationer av vad skogen kan erbjuda.

Julklapparna är inköpta och delvis utdelade till några vi inte träffar på julafton.

Julaftonen firar vi tillsammans med vår stora familj hemma hos sonen A och i kväll blir det glögg-party hos en granne.

I morgon kommer dotter J hit och då ska vi laga lite vegetarisk julmat tillsammans.

Igår kväll var yngste sonen J och hans sambo S här på middag. S åker hem till sina föräldrar i Gävle så vi får inte träffa henne under julen.
Vi hade em mysig kväll med det nya spelet där man ritar och gissar. Ibland blev det riktigt tokigt och många skratt.

Här kommer några bilder från kvällen.
Jag bjöd på  "Flygande Jakob" alltid ett säkert kort och så enkel att göra.


Lite jullikt.



Jonas och Sara poserar.


Helt rätt  i färgerna är den fina julblomman som vi fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar