söndag 1 december 2013

Kalo mina.

Trevlig månad.

Första december och en tid fylld av ljus och värme.
Dagarna rusar fram och snart är det dags för hemresa.
Hinner inte riktigt med bloggen eftersom det alltid är något kul på gång.

I veckan  har jag putsat och målat mitt köksbord och fyra stolar vita.


Här har jag på skoj dekorerat med nyinköpt ljusslinga.

I går kväll var jag bjuden på en liten adventsmiddag tillsammans med Margareta, Janne och Birgitta, Gitte och Anita hemma hos Arja.
Vi fick adventskänsla tack vare glögg och hembakta pepparkakor och adventstake i fönstret och julstjärna på bordet.
Som jag har skrivit tidigare blir man alltid bjuden på god och vällagad mat hemma hos Arja. Den här gången bidrog jag med en äppelkaka med toscatäcke.
Tack för en mycket trevlig kväll.

Under natten blåste det rejält och på morgonen konstaterade jag att flera urnor blåst omkull och att massor med löv och annat skråp samlats utanför min dörr.

När jag öppnade balkongdörren på morgonen var det varmare ute än inne. Hela 20 grader.



























Från dagen blommande krokus ute i naturen.





Dagens utflykt var till julmarknaden i Almyrida. Det är engelsmännen där som är arrangörer. Vi var 15 personer från svensk-grekiska föreningen som träffades för att gemensamt åka dit Först några timmar på marknaden därefter en slingrig resa upp i bergen till en taverna i den lilla byn Samonas där vi firade Tina som hade födelsedag. Mörka moln tornade upp sig över bergen men det var först på sena eftermiddagen som det kom regn 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar