torsdag 5 mars 2015

Lite allt möjligt.

Här händer det alltid något.
Tex  en av sönerna som droppar in för att låna strykjärn ( ungdomarna idag klarar sig alldeles utmärkt utan verkar det som ) Ingen av mina två yngsta äger ett  och jag har aldrig upplevt att de sett speciellt "skrynkliga" ut. Fick mig en ordentlig tankeställare! Vad sjutton har jag sysslat med i alla år. När jag var ung fru och mor strök jag både kalsonger, jeans och lakan. Det var inget unikt för bara mig för "alla andra" mina väninnor gjorde det också.
Tack och lov insåg jag någonstans under årens lopp att det är förspilld kvinnokraft och numer är det bara det som verkligen behöver slätas till som hamnar under strykjärnet.
Sonen skulle inte stryka i vanlig bemärkelse utan lägga upp gardiner. Idag finns det band som man stryker fast så slipper man sy.
Jag har aldrig provat för jag är så omodern så jag låter symaskinen göra jobbet.

I helgen övernattade jag i Egypten hos barnbarnen. Vi hade en mysig kväll som innehöll både pizzabak och Let`s dance.






Idag är en strålande solskensdag men under natten har det varit minusgrader.
Vädret växlar fortfarande mycket men ljuset har kommit tillbaka och nu längtar vi som vanligt efter värmen.
För min del känns det som jag har bättre förutsättningar att få både värme och sol eftersom jag inom en väldigt snar framtid åker ner till Kreta igen.
Den här gången är syftet att hämta hem Kasper och Lilla My och låta dem bli stugkatter i Sverige.
Jag ska också ändra om i lägenheten en del så den blir mer lämplig att hyra ut.
Den kommer att vara ledig för uthyrning under sommar och vinter i fortsättningen.
Vi kommer att utnyttja den under vår och höstmånaderna.
Om någon som har för avsikt att tillbringa vintern där är intresserad så hör gärna av er.
Jag återkommer med mer information och bilder senare.

1 kommentar:

  1. Spørs om vi ses i vår da. Reiser sent i år. Ikke før 30. mai. Fikk ikke billetter som passet før.
    Håper det går greit med kattene. Hva med Jesper forresten? Er det grannen som tar seg av ham?
    Klem fra Elisa

    SvaraRadera